workstation

هفته آينده ويندوز ۸ می‌آيد

8 خرداد 1390 - همكاران سيستم- اگرچه اين روزها رقابت بين دو شرکت گوگل و اپل در بازار جهاني رايانه‌هاي لوحي بسيار داغ شده و بخش قابل‌ملاحظه‌اي از اين بازار در اختيار دو شرکت مذکور است، اما مايکروسافت فرصت مناسبي را پيش‌رو دارد که مي‌تواند به واسطه آن دو رقيب سرسخت خود در اين زمينه را پشت‌سر بگذارد.
کارشناسان بازار بر اين باورند که نسل جديد رايانه‌هاي لوحي مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز 8 که از هفته آتي معرفي خواهند شد، توجه کاربران را بيش از هر زمان ديگر به خود معطوف خواهند کرد. طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده قرار است که اين رايانه‌هاي لوحي طي هفته آتي براي نخستين بار در کنفرانس All Things D کاليفرنيا يا نمايشگاه رايانه‌اي Computex تايوان به نمايش درآيند.

تحليل‌گران مرکز تحقيقاتي Citigroup در اين مورد اعلام کردند: «شرکت مايکروسافت تا سال 2013 ميلادي مي‌تواند سهم قابل توجهي از بازار جهاني رايانه‌هاي لوحي را تصاحب کند. اگرچه اين اتفاق بستگي به توانايي‌ها و قابليت‌هاي سيستم‌عاملي دارد که شرکت مايکروسافت براي رايانه‌هاي لوحي در نظر گرفته است».

رکت‌ها و سازمان‌ها از هم‌اکنون در انتظار نسل جديد رايانه‌هاي لوحي مبتني بر سيستم‌عامل مايکروسافت به‌سر مي‌برند، زيرا اين ابزارها هزينه‌ کمتري را به آن‌ها تحميل مي‌کنند و با سيستم‌هاي داخلي سازماني که به صورت غالب مبتني بر محصولات مايکروسافت هستند، سازگاري بيشتري دارند.
مرکز تحقيقاتي Caris & Company نيز در اين مورد گفت: «ما بر اين باوريم که مايکروسافت طي شش ماه گذشته اقدامات قابل ملاحظه‌اي را در حوزه رايانه‌هاي لوحي انجام داده است و به زودي اين محصول ويژه و منحصر به‌فرد را روانه بازار مي‌کند». البته بايد توجه داشت که کارشناسان در کل بر اين باورند که مايکروسافت با تاخير فراوان وارد بازار جهاني رايانه‌هاي لوحي شده است.



پرسرعت‌هاي اينترنتي جهان مشخص شدند



سوئد و هلند بهترین کارکرد ارتباطات اینترنتی پهن‌باند در اروپا را دارند، که ناشی از سرمایه‌گذاری در اتصالات پرسرعت فیبرنوری و ارتقای شبکه‌های تلویزیون کابلی است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از هموطن سلام، نتایج یک بررسی حدید که بوسیله دانشگاه‌های آکسفورد و اویدو و با حمایت مالی شرکت سازنده تجهیزات شبکه، سیسکو سیستمز، انجام شده است، نشان می‌دهد که ژاپن با فاصله زیادی از لحاظ ارتباطات اینترنتی پرسرعت در صدر کشورهای جهان قرار دارد.
این بررسی بر مبنای اندازه‌گیری‌های انجام‌شده با Speedtest.net است که به مشتریان کمک می‌کند اتصالات اینترنتی پهن‌باند‌شان را آزمایش کنند.
در این بررسی نتایج 8 میلیون آزمایش در ماه مه گردآوری شد، و محققان داده‌های به دست آمده از سرعت بارگذاری و باربرداری نیز زمان تاخیر - زمانی را که طول می‌‌کشد تا بسته‌های داده‌ها از مبدا به مقصد برسد- را به صورت "نمره کیفیت پهن‌باند" ترکیب کردند.
نتایج این بررسی نشان دارد که چندین کشور صنعتی مانند انگلیس، اسپانیا، استرالیا و ایتالیا، سرعت‌های پهن‌باندی را عرضه می‌کنند که به طور میانگین درست زیر مقدار لازم برای استفاده از کاربردهای پهن‌باند مانند تماشای ویدئو روی یوتیوب، گفتگوی ویدئویی و اشتراک فایل‌های کوچک است.
فرناندو جیل دو برنابه، مدیرعامل سیسکو، گفت از جمله نتایج غافلگیرکننده این بررسی قرار گرفتن کشور لتونی در رده چهارم جهانی کیفیت پهن‌باند است، گرچه این کشور از لحاظ شمار خانه‌هایی که اینترنت پهن‌باند دارند، فاصله‌ زیادی با کشورهای صنعتی دارد. اسلوونی و لیتوانی نیز در میان 10 کشور اول قرار دارند.
آمریکا و روسیه به ترتیب مقام‌های شانزدهم و هفدهم را به دست آوردند، که بالاتر از بلغارستان و پایین‌تر از فنلاند است.
این بررسی هنگام رتبه‌بندی کشورها، میزان وسعت استفاده از پهن‌باند و هزینه آن را در نظر نگرفته است.
سیسکو که مسيرياب و سویچ‌هایی را که ترافیک شبکه را هدایت می‌کنند، می‌فروشد، از اقدام شرکت‌های جهانی تلفن و سایر شرکت‌های بزرگ در ارتقای شبکه‌هایشان برای برآوردن مصرف روزافزون اینترنت سود برده است. 10کشوری که در این بررسی از لحاظ کیفیت اینترنت پهن‌باند در صدر قرار می‌گیرند، به ترتیب شامل این کشورها می‌شوند:
1- ژاپن
2- سوئد
3- هلند
4- لتونی
5- کره جنوبی
6- سوئیس
7- لیتوانی
8- دانمارک
9- آلمان
10- اسلوونی


           

 

شکست تحریم‌ها در ورود جدیدترین فناوری‌ها به ایران

مردم ایران دوست دارند همپای سایر مردم جهان از تازه‌ترین محصولات الکترونیکی و دیجیتال استفاده کنند حتی اگر بخشی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولیدات جدید اجازه و امکان استفاده در ایران را نداشته باشد.

به گزارش ورد آی تی از روزنامه انگلیسی دیلی استار از بازار فناوری‌های نوین در ایران : تحریم‌ها نتوانسته مردم و تجار ایران را از دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا محروم کند.

روزنامه انگلیسی دیلی استار در گزارشی ضمن بررسی تحریم‌ها بر ضد ایران نوشت: باوجود تحریم‌های آمریکا و شورای امنیت تازه‌ترین و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در فروشگاه‌های تهران به چشم می‌خورد و برای مثال مشتریان می‌توانند جدیدترین مدل آی‌پد شرکت اپل را خریداری کنند.

این روزنامه در ادامه افزود: در مرکز رایانه پایتخت در شمال تهران می‌توان تازه‌ترین و جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌های تولیدی شرکت‌های معتبر بین‌المللی جهان را مشاهده کرد. محصولات تولیدی شرکت آمریکایی اپل به طور چشمگیر و وسیعی در بازار تهران وجود دارد و مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.
یک مغازه‌دار در بازار تهران می‌گوید: این واقعا خیلی جالب است که شما می‌توانید آخرین تکنولوژی و تولیدات روز دنیا را با قیمتی پایین در کشوری که مورد تحریم‌های آمریکاست، پیدا کنید. در بازار تهران قیمت یک دستگاه آی‌پد بسته به مدل آن بین ۶۸۰ تا ۱۱۰۰ دلار است. این قیمت‌ها تقریبا با قیمت مدل‌های اپل در بازار انگلیس یکسان است.

 

براساس این گزارش آمریکا از سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون ایران را با تحریم‌های تجاری و اقتصادی روبرو کرده است.
شرکت‌های آمریکایی به هیچوجه اجازه همکاری با ایران را به خصوص در بخش نفت و گاز ندارند. کالاهای ایرانی غیر از خشکبار و فرش نیز اجازه ورود به آمریکا را ندارند.
از سال ۲۰۰۶ تاکنون نیز دامنه تحریم‌های شورای امنیت و غرب بر ضد ایران تشدید شده ولی همه این تحریم‌ها مانع از حضور گسترده مارک‌های تجاری آمریکایی در بازار ایران نشده است.

یک فروشنده محصولات اپل در تهران می‌گوید: گرچه تحریم‌ها محدودیت‌هایی برای تجار ایرانی ایجاد کرده ولی آنها به خوبی می‌دانند نیازهای خود را چگونه تامین کنند. بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز ایران از آسیا و اروپا وارد می‌شود.
در بخش محصولات دیجیتالی به راحتی می‌توان مارک‌های تجاری آمریکایی یا مارک‌های تحت لیسانس شرکت‌های آمریکایی را در ایران یافت.

وی افزود: کمتر از یک ماه پس از معرفی مدل جدید آی‌پد می‌توان آن را در بازار ایران یافت. سایر مارک‌های آمریکایی مثل دل، اچ پی، بلک‌بری و موتورولا نیز همین‌گونه است.
براساس این گزارش، تحریم‌ها موجب نشده تا مردم و تجار ایرانی از دستیابی به تکنولوژی روز دنیا که حتی در شرکت‌های آمریکایی تولید شده محروم شوند.
این فعال تجاری ایرانی در ادامه گفت: مردم ایران نیز دوست دارند همپای سایر مردم جهان از تازه‌ترین محصولات الکترونیکی و دیجیتال استفاده کنند حتی اگر بخشی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولیدات جدید اجازه و امکان استفاده در ایران را نداشته باشد.

یک استاد دانشگاه در تهران نیز با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پس از ۵۰ سال عرضه انرژی ارزان در بازار گفت: من فکر نمی‌کنم اقتصاد ایران از تحریم‌ها چندان متضرر شده باشد تا از برخی مسائل دیگر.



 

منبع:www.danesh-rayaneh.mihanblog.com

 

 
گزارش‌های جدید حاكی است كه گوگل در ماه مه سال 2011 شبكه اجتماعی خود را راه‌اندازی می‌كند.
روزنامه دیلی میل گزارش داد گوگل قصد دارد در یك كنفرانس فن‌آوری در سانفرانسیسكو، شبكه اجتماعی خود به نام Google Circles را معرفی می‌كند.
 
 
گفته می‌شود این شبكه اجتماعی به كاربران خود اجازه می‌دهد تا مطالبی را كه دوست دارند به طور انتخابی با سایر افرادی كه عضو دایره‌های اجتماعی زندگی آن‌ها هستند، به اشتراك بگذارند.
كاربران قادر خواهند بود انتخاب كنند كه چه مطالبی برای چه گروهی به اشتراك گذاشته شود؛ از این نظر Google Circles دارای امكانات بیش‌تری نسبت به شبكه اجتماعی فیس بوك است.
مقامات گوگل هنوز به طور رسمی درباره برنامه‌های خود برای راه‌اندازی این شبكه اجتماعی اظهارنظر نكرده‌اند. 
 

منبع:www.danesh-rayaneh.mihanblog.com



ادامه مطلب ...


           

آموزش ساخت ایمیل یا آیدی در یاهو


سلام.امروز میخوام آموزش تصویری و قدم به قدم ساخت ایمیل یا آیدی در یاهو رو براتون بزارم.
امیدوارم خوشتون بیاد و اگه کم و کسری بود ببخشید.

 

                ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری های روز جهان.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
IT.فناوری اطلاعات workstation و آدرس workstation.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 3873
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

Alternative content